مهمترين توصيه اين است كه سعي كنيد مسائل مسكن و جاده ها را مانند گذشته جدا كنيد ، بله ، هر دو زير گروه مهندسي راه و ساخت و ساز (عمراني) هستند ، اما در عمل و برنامه ريزي كاملاً متفاوت است. ادغام دو وزارتخانه در يك كار عملي بي پروا بود كه به هر …
چند توصيه به وزير راه و شهرسازي آينده https://dibarooz.ir/چند-توصيه-به-وزير-راه-و-شهرسازي-آينده/ ديباروز Tue, 13 Jul 2021 18:41:21 0000 عمومي https://dibarooz.ir/چند-توصيه-به-وزير-راه-و-شهرسازي-آينده/ مهمترين توصيه اين است كه سعي كنيد مسائل مسكن و جاده ها را مانند گذشته جدا كنيد ، بله ، هر دو زير گروه مهندسي راه و ساخت و ساز (عمراني) هستند ، اما در عمل و برنامه ريزي كاملاً متفاوت است. ادغام دو وزارتخانه در يك كار عملي بي پروا بود كه به هر …
مهمترين توصيه اين است كه سعي كنيد مسائل مسكن و جاده ها را مانند گذشته جدا كنيد ، بله ، هر دو زير گروه مهندسي راه و ساخت و ساز (عمراني) هستند ، اما در عمل و برنامه ريزي كاملاً متفاوت است. ادغام دو وزارتخانه در يك كار عملي بي پروا بود كه به هر حال اتفاق افتاد و اكنون بايد انشا it الله اصلاح شود. براي تغيير آنها و جدا كردن آنها از يكديگر ، موارد زير را در نظر بگيريد:
2- يك برنامه 4 ساله تنظيم كنيد و طبق آن پيش برويد و گسترش منطقي تا 4 سال كار خوبي خواهد بود ، به شرطي كه نتايج در پايان 6 سال قابل مشاهده باشد! متأسفانه در دولت هاي گذشته ، وزراي راه و شهرسازي به طور كلي برنامه و نقشه راه نداشتند؟ و به همين دليل ، اگر امروز ارزيابي صورت مي گرفت ، دستيابي به آن در عمل عملي نبود!
2- در اين برنامه بسيار مراقب باشيد و يك سياست كاملاً مشخص در زمينه كاري خود اجرا كنيد ، بدون اين سياست قوي و مستقل امكان دستيابي به نتايج در ميان مدت و بلند مدت كه كار وزارت مربوطه است وجود ندارد. ، به عنوان مثال در زمينه فعاليت ، وزارت ، ده سال آينده ، بيست سال آينده و غيره مي خواهيم كجا باشيم؟
2- من توصيه مي كنم آلودگي هوا ، تلفات جاده اي ، مسائل بودجه و غيره را كاهش دهيد ، به طوري كه توانايي جايگزيني و نوسازي ناوگان حمل و نقل جاده اي براي 3 سال آينده ، تا حد تعمير و نگهداري و جايگزيني دوباره برقرار شود. !
2- من به شما توصيه مي كنم در مورد برنامه 7 ساله و سپس برنامه 7 ساله توجه زيادي به حمل و نقل ريلي داشته باشيد ، مواظب باشيد و توجه كنيد! آيا طي 3 سال ، آيا قرار است مجموعه اي از راه آهن را كه پايدار و خطرناك است به كشور تحويل دهيد؟ سياست هاي منطقه اي هميشه يكسان نيست ، حتي در بدترين شرايط ، راه آهن موجود براي حمل و نقل و حمل بار استفاده مي شود كه درآمد قابل توجهي را براي كشور و راحتي مسافران فراهم مي كند !؟
2- در زمينه مسكن و شهرسازي از بازي هاي فعلي دور باشيد و با پروژه هاي كوچك از شركت هاي كوچك و جوان حمايت كنيد اما با نظارت كامل بر آنها مهندسي دولت است! فقط در توليد مسكن ارزان قيمت به دور از هرگونه سياست زدگي امكان پذير است و آسان است ، فقط بايد بپرسيد!
2- در امور اراضي ، قوانين و برنامه هاي بسياري داريم كه اصلاً به آنها نيازي نداريم. ما فقط به عنوان يك برنامه تخصصي براي بررسي آنها در دو سال فعلي كار مي كنيم و در حال حاضر وارد بحث هاي فرسايشي در اين زمينه نمي شويم تا آنها را بهبود ببخشيد بوروكراسي هاي كافي براي بررسي و حذف هر چه بيشتر آن؟
2- براي سيستم هاي مهندسي ، تيم هايي تشكيل دهيد تا اين غير سيستماتيك سيستماتيك شود! اين بخش مهندساني كه در اختيار دارد يك نعمت وصف ناپذير است و متأسفانه دولت و دولت و هيچ دستگاه ديگري قدر اين بخش تخصصي را ندانسته اند و صد متاسفانه هدر رفته است!
2- در مورد شهرك سازي ، حتماً فقط بند 1 اين تبصره را بررسي ، اصلاح و پيگيري كنيد؟
2- براي نگاهي عميق تر به برنامه ريزي شهري ، با در نظر گرفتن كسري مالي موجود در ايالت ، ضروري به نظر نمي رسد ، بنابراين براي وضعيت فعلي ، فقط آنچه در دسترس است بايد با دقت و نظارت بهتر انجام شود ، يعني كافي تا حالا.
BGIRID- خطرات كشور را به خوبي بشناسيد و براي آنها برنامه ريزي كنيد ، عدم توسعه منسجم و مرتبط و ، در واقع ، شايد توسعه نسبي بزرگترين نقص در سياست هاي وزارت راه و شهرسازي تا به امروز بوده است ؟
در پايان ، از آنجا كه راه ها ، شهرسازي و مسكن با سرمايه هاي كلان اداره مي شود ، بسياري از افراد بدون دليل در وزارتخانه پرسه مي زنند ، از شر همه آنها خلاص مي شوند و تجهيزات كميسيون ها ، كميسيون ها و غيره را جمع مي كنند. ديگر مانعي ندارد! در پايان كار مي توانيد تعادل مثبتي بين خود و كار انجام شده ارائه دهيد!
همانطور كه در ابتدا گفتم ، سالها كار در اين زمينه ، تدريس ، تدريس ، تحقيق و اجرا به عنوان يك معلم پيش زمينه در اين زمينه ، به من اجازه مي دهد ، انشاالله ، در مورد داشتن يك برنامه مدون در يك وزارتخانه مهم مانند جاده ها و مسكن كه امروزه بسياري از مهندسان كشور من دانشجوي سال سي سال من هستند.
من به شما قول مي دهم كه اين كارها را براي فعاليت هاي خود برنامه ريزي مي كنيد و شك نكنيد كه انشا Godالله خدمات دائمي به ايران خواهند بود.
* استاد ايده آل كشور در مهندسي سازه ، مديريت زلزله و بحران و بنيان گذار مقاومت و مديريت بحران در ايران
- پنجشنبه ۲۴ تیر ۰۰ | ۱۴:۳۹ ۱۲ بازديد
- ۰ نظر