اتوبوس خبرنگاران معاينه فني سكو نداشت

به روز ترين اطلاعات تخصصي سازه ها را در اين وبگاه بخوانيد.

اتوبوس خبرنگاران معاينه فني سكو نداشت

رئيس سنديكاي مسافران تهران پس از اظهارات مطرح شده درباره وضعيت اتوبوس واژگون شده به خبرنگاران در حوالي النقده اروميه اظهار داشت: اگر اين اتوبوس همانطور كه گفته شد ايستاده نيست و تحت معاينه فني سكو قرار نگرفته است ، سازمان محيط زيست بايد پاسخگو باشد. خبرگزاري دانشجويان ايران (ديباروز) گزارش داد كه بعد از …

اتوبوس خبرنگاران معاينه فني سكو نداشت https://dibarooz.ir/اتوبوس-خبرنگاران-معاينه-فني-سكو-نداشت/ ديباروز Sun, 27 Jun 2021 13:10:22 0000 حوادث https://dibarooz.ir/اتوبوس-خبرنگاران-معاينه-فني-سكو-نداشت/ رئيس سنديكاي مسافران تهران پس از اظهارات مطرح شده درباره وضعيت اتوبوس واژگون شده به خبرنگاران در حوالي النقده اروميه اظهار داشت: اگر اين اتوبوس همانطور كه گفته شد ايستاده نيست و تحت معاينه فني سكو قرار نگرفته است ، سازمان محيط زيست بايد پاسخگو باشد. خبرگزاري دانشجويان ايران (ديباروز) گزارش داد كه بعد از …

رئيس سنديكاي مسافران تهران پس از اظهارات مطرح شده درباره وضعيت اتوبوس واژگون شده به خبرنگاران در حوالي النقده اروميه اظهار داشت: اگر اين اتوبوس همانطور كه گفته شد ايستاده نيست و تحت معاينه فني سكو قرار نگرفته است ، سازمان محيط زيست بايد پاسخگو باشد.

خبرگزاري دانشجويان ايران (ديباروز) گزارش داد كه بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته 2 جولاي ، يك دستگاه اتوبوس اسكانيا حامل خبرنگاران براي بازديد از ايالت درياچه اروميه در نزديكي نقده به دليل مشكلي در سيستم ترمز واژگون شد و دو خبرنگار جوان ديباروز و ايرانا در اين حادثه جان خود را از دست داد. به دنبال اين حادثه دلخراش ، اظهارات مختلفي در مورد اتوبوس روزنامه نگاران و شرايط فني آن بيان شد ، كه گاه داراي تناقضات جدي بود.

علي انصافي ، رئيس سنديكاي مسافربري تهران ، در مورد اين حادثه و اتوبوس مورد نظر به خبرگزاري دانشجويان ايران (ديباروز) گفت: “اگر همانطور كه اشاره كرديم ، اين اتوبوس پرونده اي نداشت ، مطمئناً تحت يك مورد قرار نگرفت. معاينه فني سكو ، حتي اگر معاينه داشته باشد. فني. »سكوي ايستگاه ها توسط مدير فني بررسي و تأييد نشده است.

وي افزود ، “سازمان محيط زيست مجبور شد از يك شركت حمل و نقل معتبر اتوبوس بگيرد تا نه تنها براي خبرنگاران بهتر و بهتر باشد ، بلكه اگر آنها قبل از رفتن راننده از حامل اتوبوس مي گرفتند ، روي سيستم عامل توسط مدير. “تكنسين بررسي شد كل سيستم تأييد شد.

رئيس سنديكاي مسافران تهران ادامه داد: در برخي اظهارات گفته شد كه ترمز معكوس اسكانيا براي خبرنگاران تخليه شده و باعث واژگوني اين اتوبوس مي شود اما بايد گفت اگر ترمز شلنگ آنها پاره شود يا ترمز اتوبوس هاي اسكانيا باشد شكسته شده است. “چرخ هاي اين خودرو قفل شده است و مانند اين موارد ديگر تكرار نمي شود ، اما ممكن است كه دامپر اتومبيل (ترمزهاي كمكي) براي وقوع اين امر مشكلي داشته باشد.

وي افزود: مشكل اصلي در اين زمينه كمبود زيرساخت هاي مناسب مانند جاده ها و عدم نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي است ، زيرا در حال حاضر ميانگين سني اتوبوس هاي بين شهري در ايران 10 تا 15 سال است ، نه فقط محلي توليد كنندگان اتوبوس هاي توليدي. ” آنها اين كار را نمي كنند اما اجازه واردات به ما نمي دهند و اجازه واردات اتوبوس هاي دست دوم به مدت سه سال در مجلس شوراي اسلامي تصويب نشده است.

انصافي گفت ، از سوي ديگر ، جاده هاي كشور مشكلات زيادي دارند و ايمن نيستند. پيچ هاي غير فني در اين جاده ها وجود دارد كه سالانه جان بسياري از هموطنانمان را مي گيرد. به عنوان مثال ، بزرگراه در 25 سال گذشته در جاده چالوس در حال ساخت بوده است ، اما اين هنوز تكميل نشده است.

رئيس سنديكاي مسافربري تهران اعلام كرد: مشكل ديگر در زمينه نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي اين است كه وقتي اتوبوس چهار ميليارد تومان براي راننده ، مالك يا سرمايه گذار هزينه مي كند ، هيچ كس نمي خواهد در اين زمينه سرمايه گذاري كند و بهتر است ببينيد كه اين پول در بانك سرمايه گذاري كرده و بدون نگراني از تصادفات و مواردي از اين دست سود كسب كرده است ، اما دولت مجبور است مانند گذشته پشتيباني كند تا نوسازي حمل و نقل عمومي را به همان اندازه خطرناك در ساير كشورها بداند. اين در دولت قبلي اتفاق افتاد ، جايي كه دولت 82.5 درصد گرفت و بقيه سرمايه گذاري كرد.

وي گفت: چرا در كشورهاي اروپايي در حالي كه ناوگان حمل و نقل عمومي به روز مي شود ، پنج سال طول مي كشد و ناوگان آنها هر پنج سال نو مي شود ، اما اين اتفاق نه تنها در ايران رخ مي دهد بلكه سهميه حمل و نقل عمومي نيز نمي دهند. به عنوان مثال ، فرض بر اين بود كه اين قانون سه درصد از 9 درصد ماليات ارزش افزوده را براي كمك به حمل و نقل عمومي اختصاص داده است ، اما تاكنون اين اتفاق نيفتاده است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.